TRIM logga

Ingen resa plannerad just nu!

Resvillkor:

Bokningsavgift är 10 % av reskostnaden, vid avbeställning av resan återfås inte bokningsavgiften.Resan ska vara betald helt 14 dagar innan avresa. I priset ingår ej försäkran, utan det måste du som resenär ordna själv innan resan. Ofta har man olycksförsäkran/reseförsäkring genom sitt försäkringsbolag, om ni osäkra så kolla upp det innan med ert försäkringsbolag. Avbeställningsskydd igår ej i priset av resan. Om föreningen använder under sina resor bussbolag så omfattas resenär av deras trafikförsäkring om olycka skulle var framme under själva färden.

Avbeställning av resan:

Avbeställning som sker innan 14 dagar före resan, återbetalas allt utom bokningsavgiften. Avbeställning senare än 14 dagar, föreningen återbetalar endast den rörliga delen till resenären, den fasta delen * får du göra anspråk till ditt försäkringsbolag om du har ett avbeställningsskydd hos dem. Om inte får du teckna ett eget avbeställningsskydd hos ditt försäkringsbolag, alternativ ERV försäkringar.

*Fasta delen är en kostnad för föreningen, därför återbetalas den inte.

Under vår resfakta ser du vilka belopp som gäller för den specifika resan: respris, bokningsavgift,rörlig delen (som återbetalas), fast delen (som du måste ha avbeställningsskydd för), ERV-avbeställningsskydd premie: XXX.

Glöm inte kolla med Ert försäkringsbolag vad som igår i försäkringen.

erv-logo

(klicka på iconen)

Vi kan inom föreningen tipsa dig om ERV – försäkringar som säljer avbeställningsskydd mm. Om du införskaffar ett avbeställningsskydd från ERV betalar du 6% av den fasta delen som resan kostar av oss (ingen självrisk)